sâmbătă, martie 31, 2007

Targul de turism

De cateva zile imi propusesem sa ajung la Targul de Turism al Romaniei care se desfasoara la Romexpo in perioada 29 martie - 1 aprilie 2007.
Astazi, fiind o zi de sambata am considerat ca voi avea mai mult timp de vizionat decat in alte zile lucratoare dupa serviciu. Mare greseala deoarece cred ca multi dintre vizitatorii prezenti astazi au gandit la fel ca mine si astfel, ne-am trezit toti stand la niste cozi destul de mari pentru a ne procura biletele de intrare. In cele din urma insa am reusit totusi sa intru.
Oferta este destul de variata (atat pentru turismul intern cat si pentru cel extern). Au fost multe companii de turism in special din Bucuresti, dar si din tara, precum si din alte tari (in special Grecia). Pana acum nimic neobisnuit. Targul se intindea pe mai multe pavilioane. Cateva pavilioane cu oferta de turism extern si doar unul cu oferta de turism intern. Si aici apare partea care mi-a atras atentia, dar nu pot sa spun ca m-a uimit. Pavilioanele in care se prezentau ofertele de turism extern erau pline pana la refuz de oameni. Cand am ajuns insa in pavilionul cu ofertele de turism intern...batea vantul. Ar putea exista doua explicatii: 1. romanii sunt interesati de ofertele turistice din Romania, dar le cunosc prea bine si incercau sa afle noutati despre cele internationale si 2. romanii nu mai sunt interesati de turismul romanesc.
Nu stiu de ce am o vaga impresie ca este vorba de varianta a doua. De vara trecuta am vazut ca la televizor au inceput sa fie prezentate reclame care sunau ceva de genul: "Va rugam consultati si oferta de turism intern!" Sloganul asta imi cam suna a disperare! Din nefericire...trebuie sa facem ceva mai mult decat sa pronuntam aceste sloganuri pentru ca romanii sa doreasca din nou sa-si petreaca concediile pe plaiurile mioritice! Si mai sper ca...tinerii nostri sa-si schimbe perspectiva atunci cand vine vorba despre un concediu la Sovata si sa nu mai fie pentru ei o varianta pe care ar putea-o lua in consideratie doar peste vreo...30 de ani!

Un comentariu:

Tony spunea...

Isi permit sa faca turism intern doar...baronii locali ;)
Asa ca: afara cu voi...si cu noi!